کتاب گالری

۱۰ مزیت مطالعه و خرید کتاب

Tuesday، ۹ Esfand ۱۴۰۱

چرا باید هر روز کتاب بخوانید

آخرین باری که کتاب یا مقاله جالبی را از مجله خواندید چه زمانی بوده است؟ آیا عادت های روزانه خواندن شما حول مطالب موجود در توییت‌ها ، نوشته‌های به روز فیس بوک یا نوشته هایی که به صورت مستقیم در صندوق پستی شما قرار دارد، می‌باشد؟

اگر شما جزو افراد بی شماری هستید که عادت به مطالعه منظم ندارند، ممکن است خیلی چیزها را از دست بدهید.

مطالعه کردن فواید قابل توجهی دارد و در اینجا ۱۰ مزیت مطالعه کردن، آورده شده است تا مطالعه را شروع کنید .

تحریک ذهن

مطالعات نشان داده است که تحریک ذهن می‌تواند پیشرفت آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد یا حتی از آن جلوگیری کند، زیرا تا زمانی ‌‌که مغز را فعال نگه دارید و آن را درگیر نمایید، مانع از دست دادن قدرت آن می‌شوید.

درست مثل هر عضله‌ی دیگر در بدن، مغز نیز برای تقویت و سلامت آن نیاز به ورزش دارد، بنابراین هنگامی که جمله " استفاده کنید در غیر این صورت از دست می‌دهید" به ذهن شما خطور می‌کند، جمله‌ی بسیار مناسبی است. همچنین یافته‌ها نشان می‌دهد که حل معما و بازی‌هایی همانند شطرنج برای تحریک شناخت و درک مفاهیم مفید است.

کاهش استرس

مهم نیست که شما در کار، روابط شخصی یا مسائل بیشمار دیگری که در زندگی روزمره با آن روبرو هستید چقدر استرس دارید، وقتی خود را در یک داستان جالب قرار می دهید، همه این‌ها از بین می‌رود. یک رمان خوب نوشته شده نیز می تواند شما را به فضاهای دیگر ببرد، در حالی که مطالعه‌ی یک مقاله جذاب می‌تواند حواس شما را پرت کند و شما را در لحظه‌ی فعلی نگه دارد و این امر باعث می‌شود تنش‌ها از وجود شما خارج شود و به شما آرامش می‌دهد.

دانش

هر آن‌چه را که می‌خوانید ذهن شما را با اطلاعات جدید پر می‌کند و هرگز نمی‌دانید که این مطالب چه زمانی به درد شما می‌خورد. هرچه دانش بیشتری داشته باشید، برای مقابله با هر چالشی که با آن روبرو می‌شوید، از دانش بهتری برای مقابله با آن برخوردار خواهید بود.

به علاوه، در این‌جا یک مقدار مواد غذایی برای فکر وجود دارد: اگر زمانی در شرایط وخیمی قرار گرفتید، به یاد داشته باشید که ابا این‌که ممکن است هر چیز دیگری مثل - شغل، دارایی، پول و حتی سلامتی خود را از دست بدهید - دانش هرگز از شما گرفته نمی‌شود.

گسترش واژگان

این با موضوع بالا همراه است:

هرچه بیشتر مطالعه آزاد و مفید داشت، در معرض کلمات بیشتری قرار می‌گیرید و ناگزیر این کلمات به واژگان روزمره شما راه می‌یابند.

فن بیان و خوش صحبت بودن در هر حرفه بسیار کمک می کند و دانستن این‌که می‌توانید با اعتماد به نفس بالاتر با دیگر افراد صحبت کنید، می‌تواند عزت نفس شما را افزایش دهد. این کار حتی می تواند به شغل شما کمک کند، زیرا افرادی که مطالعه می‌کنند، خوش صحبت هستند و در موضوعات مختلف آگاهی دارند، اغلب اوقات تمایل دارند سریعتر از افرادی که واژگان کوچکتر دارند و از آگاهی کافی در ادبیات، پیشرفت های علمی و رویدادهای جهانی برخوردار نیستند، خود را معرفی و نشان دهند.

کتاب خواندن برای یادگیری زبان‌های جدید نیز ضروری است، زیرا افراد غیر بومی در معرض کلماتی قرار می گیرند که باعث تسلط در صحبت کردن و نوشتن می‌شود.

بهبود حافظه

وقتی کتاب می‌خوانید، باید مجموعه‌ای از شخصیت‌ها، پیشینه‌ها، جاه طلبی‌ها، تاریخچه و تفاوت‌های ظریف آن‌ها و همچنین قوس‌ها و طرح‌های فرعی مختلف را به یاد بیاورید. این یک روش خوب برای یادآوری است ، اما مغز چیز شگفت انگیزی است و می‌تواند این چیزها را نسبتا به سهولت بخاطر بسپارد.

نکته شگفت آور این است که هر خاطره‌ی جدیدی که ایجاد می‌کنید، سیناپس‌های جدید (مسیرهای مغزی) را ایجاد می‌کند و حافظه های موجود را تقویت می‌کند، که به یادآوری حافظه کوتاه مدت و همچنین ایجاد ثبات در خلق و خو کمک می‌کند. [۴] چقدر عالیه؟

اگر می‌خواهید در مورد چگونگی افزایش قدرت مغز، تقویت حافظه و هوشمند سازی مغز به میزان ۱۰ برابر بیشتر بدانید، این روش را بررسی کنید!

تقویت مهارت‌های تفکر تحلیلی

آیا تا به حال یک رمان رمز آلود و شگفت انگیز خوانده‌اید، و قبل از اتمام مطالعه کتاب، راز آن را حل کرده‌اید؟ در این صورت، شما می توانستید با در نظر گرفتن تمام جزئیات ارائه شده و مرتب سازی آنها برای تعیین "چه کسی آن را انجام داده است" تفکر انتقادی و تحلیلی را به کار بگیرید.

توانایی مشابه برای تجزیه و تحلیل جزئیات در مورد نقد طرح نیز مفید است؛ تعیین این‌که آیا این قطعه خوب نوشته شده است، آیا شخصیت‌ها به درستی ساخته شده‌اند، آیا خط داستانی روان اجرا می‌شود، و غیره.

اگر فرصتی برای بحث در مورد کتاب با دیگران داشته باشید، می‌توانید نظرات خود را به روشنی بیان کنید، زیرا برای آن زمان صرف کرده اید و تمام جوانب آن را در نظر گرفته اید.

بهبود تفکر و تمرکز

در دنیای دیوانه‌وار اینترنت، هر روز که وظایف مختلف خود را انجام می‌دهیم، همزمان میلیون‌ها توجه را به خود جلب می کنیم.

در یک بازه ۵ دقیقه‌ای، یک فرد معمولی زمان خود را بین کار کردن بر روی یک کار، بررسی ایمیل، چت با چند نفر از طریق جی چت، اسکایپ و غیره، زیر نظر داشتن کارها از طریق توییتر، بررسی تلفن‌های هوشمند خود، و تعامل با همکاران تقسیم می‌کنند. این نوع رفتارهای اضافی باعث افزایش سطح استرس می‌شوند و بهره وری ما را کاهش می‌دهد.

وقتی کتاب می خوانید، تمام توجه شما به داستان معطوف است و بقیه‌ی دنیا از یاد شما می‌رود و می‌توانید خود را در هر چیز جالبی که شما را جذب می‌کند، غوطه ور کنید.

مطلب دیگر: اگر متوجه شدید که تمرکز خود را حفظ کرده‌اید و سعی در بهبود تمرکز دارید، ممکن است این کار را اشتباه انجام داده باشید.

بهبود مهارت نوشتن

این کار همزمان با گسترش دایره‌ی واژگان در ذهن شما همراه است:

قرار گرفتن در معرض آثار چاپ شده و نوشته‌های خوب تأثیر قابل توجهی در مهارت نوشتن یک فرد دارد، زیرا مشاهده ریتم نوشته، روان بودن و سبک نوشتن نویسندگان دیگر به طور موثری بر مهارت نوشتن شما تأثیر می‌گذارد.

به همان روشی که نوازندگان بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند و نقاشان از تکنیک‌های استادان قبلی استفاده می‌کنند، نویسندگان نیز با خواندن آثار دیگران یاد می‌گیرند که چگونه یک نوشته را بسازند.

آرامش

علاوه بر آرامشی که با خواندن یک کتاب خوب در شما ایجاد می‌شود، ممکن است موضوعی که درباره آن مطلبی خوانده‌اید، آرامش و صلح درونی بی نظیری را درشما ایجاد کند.

خواندن متون معنوی نیز می‌تواند فشار خون را در فرد کاهش دهد و احساس آرامش فوق العاده‌ای را ایجاد کند، در حالی که نشان داده شده است که خواندن کتاب‌های خودیاری به افرادی که از برخی اختلالات خلقی و بیماری های خفیف روانی رنج می برند، کمک می کند.

سرگرمی رایگان

اگرچه بسیاری از ما دوست داریم کتاب بخریم تا بتوانیم زیر برخی از مطالب خط بکشیم یا از براکت برای نشانه گذاری استفاده کنیم و یا در گوشه های صفحات حاشیه نویسی کنیم، اما این کتاب‌ها می‌توانند بسیار گران قیمت باشند.

برای سرگرمی با بودجه کم، می‌توانید به کتابخانه محلی خود مراجعه کرده و در شکوه و جلال از تعداد بی‌شماری کتاب‌های قطور موجود در آن به صورت رایگان استفاده کنید. کتابخانه‌ها درباره هر موضوع قابل تصوری کتاب دارند، و از آن‌جایی که آن‌ها سرمایه‌های خود را خودشان می‌چرخانند و دائماً کتاب‌های جدید دریافت می‌کنند، هرگز مطالب خواندنی برای شما تمام نمی شود.

اگر به صورت اتفاقی در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که کتابخانه عمومی ندارد، یا اگر از نظر تحرک نقص دارید و نمی توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید، باید بدانید که اکثر کتابخانه‌ها کتاب های خود را در قالب نسخه الکترونیکی یا ای-پاب در دسترس دارند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را در نرم افزارهای مخصوص خواندن کتاب الکترونیکی، آی‌پد یا صفحه رایانه خود بخوانید.

همچنین پیشنهاد ما برای صرفه جویی در هزینه ها و دسترسی آسان به هر نوع کتاب، سفارش و خرید اینترنتی کتاب از کتاب گالری می‌باشد و می توانید کتاب را با ارسال رایگان دریافت کنید

همچنین منابع زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی رایگان را در آنها دانلود کنید، بنابراین به دنبال یافتن مطالب جدید برای خواندن بروید!

ژانر خواندن برای هر فرد باسواد بر روی کره زمین وجود دارد و این‌که آیا سلیقه شما در ادبیات کلاسیک، شعر، مجله‌های مد، زندگی نامه، متون مذهبی، کتاب‌های بزرگسالان، راهنماهای کمک به خود، چراغ خیابان یا رمان‌های عاشقانه نهفته است، در بیرون چیزی وجود دارد تا کنجکاوی و تخیل شما را به تصویر بکشد.

برای مدتی از رایانه خود فاصله بگیرید کتابی را باز کنید و برای مدتی روح خود را تازه کنید.