کتاب گالری

خرید کتاب در ایجاد انگیزه برای خواندن کتاب موثر است؟

Tuesday، ۹ Esfand ۱۴۰۱

چرا باید بیشتر بخوانیم

درصد زیادی از مردم فواید قابل توجه مطالعه و کتاب خوانی را از دست می‌دهند. طبق آمار مرکز مغز، تقریباً یک سوم فارغ التحصیلان دبیرستان در ایالات متحده پس از فارغ التحصیلی هرگز کتاب دیگری نخواهند خواند و ۴۲ درصد دانشجویان پس از اخذ مدرک کالج، هرگز کتاب دیگری نخواندند. مطالعه آزاد می‌تواند زندگی شما را از چندین روش بهبود بخشد که منجر به رفاه و سلامت روانی، رشد شخصی و افزایش اعتماد به نفس شود. این مزایا به فعالیت‌های زمان مدرسه، زندگی شغلی و اجتماعی شما منتقل می شود.

اگر سالها کتاب نخوانده اید یا فکر می کنید مطالعه برای افراد بیکار است، شاید بهتر باشد در این مورد تجدید نظر کنید. در ادامه تنها برخی از فواید کناب خوانی و مزایای مرتبط با مطالعه و دلایلی است که باعث می شود بیشتر مطالعه کنید آورده شده است.

خرید کتاب و مطالعه کردن، دایره واژگان شما را گسترش می‌دهد

هرچه بیشتر بخوانید، کلمات بیشتری در معرض دید شما قرار می‌گیرند. قرار گرفتن مداوم در برابر کلمات جدید، یادگیری معانی آن‌ها و دیدن زمینه‌ای که از آن‌ها استفاده می‌شود، فرهنگ لغت ذهنی شما را افزایش می‌دهد. کلمات بیشتری برای استفاده و روشهای بیشتری برای استفاده از این کلمات در مکالمه و نوشتن، در دسترس خواهید داشت. این کار، توانایی شما را برای برقراری ارتباط موثر بهبود می‌بخشد، و به شما این امکان را می‌دهد که افکار خود را بهتر بیان کرده و احساسات خود را با دقت بیشتری بیان کنید. بیشتر نویسندگان تصدیق می‌کنند که خواندن باعث می‌شود که در نوشتن بهتر عمل کنید.

کتاب مغز شما را تحریک می کند

مغز شما برای سالم ماندن، باید فعال و درگیر باشد. مطالعه تمرین بسیار خوبی برای ذهن است. از دیدگاه عصب شناسی، مطالعه کردن بیشتر از پردازش گفتار و تصاویر از مغز کار طلب می‌کند. تحریک ذهنی از طریق خواندن، حافظه و ظرفیت یادگیری را در شما بهبود می‌بخشد، با کاهش رشد شناختی و با افزایش سن، ذهن شما را تازه نگه می‌دارد و مغز شما را در برابر بیماری‌هایی مانند آلزایمر یا زوال عقل تقویت می‌کند.

با خرید کتاب و آغاز مطالعه، حافظه‌ بهبود می‌یابد

مطالعه خاطرات جدیدی در ذهن شما ایجاد می‌کند. با هر یک از این خاطرات جدید، مغز شما ارتباطات جدیدی بین نورون ها ایجاد می‌کند که سیناپس نامیده می‌شود و پیوندهای موجود را تقویت می‌کند. هنگام مطالعه، کلمات، ایده‌ها ، نام‌ها ، روابط و نقشه‌ها را بخاطر می‌سپارید. اساساً شما در حال آموزش مغز خود برای حفظ اطلاعات جدید هستید.

مطالعه شما را باهوش‌تر می‌کند

تاثیر مطالعه بر مغز اینست که شما را باهوش‌تر می‌کند، به همین سادگی. در مقاله‌ای درباره‌ی آنچه خواندن برای ذهن انجام می‌دهد توسط آنی کانینگهام و کیتی استانوویچ نوشته شده، مطالعه با ایجاد واژگان و گسترش دانش عمومی برای جبران توانایی متوسط شناختی به کار می‌رود. توسعه هوش تنها به توانایی شناختی بستگی ندارد، بلکه فقط یک متغیر است.

مطالعه باعث افزایش دانش می‌شود

مطالعه کردن یکی از راه‌های اصلی کسب دانش است. دانشی که به دست می‌آورید انباشته است و به صورت نمایی رشد می‌کند. وقتی زمینه‌ی دانش بالایی داشته باشید، یادگیری چیزهای جدید و حل مشکلات جدید آسان‌تر می‌شود. خواندن طیف گسترده‌ای از کتاب‌ها به گسترش دانش عمومی شما کمک می‌کند. با شیرجه عمیق در یک موضوع یا عنوان می‌توان دانش خاص را کسب کرد. با پر کردن ذهن خود با حقایق جدید، اطلاعات جدید و ایده‌های جدید، شما را به یک سخنران بهتر تبدیل می‌کند زیرا همیشه موضوعات جالب برای گفتگو دارید.

خواندن تفکر و تمرکز را تقویت می‌کند

برای درک و جذب بهتر آن‌چه می‌خوانید، باید ۱۰۰٪ توجه خود را بر روی کلمات صفحه معطوف کنید. وقتی کاملاً در یک کتاب غوطه ور شدید، می‌توانید عوامل بیرونی را که باعث حواس پرتی شما می‌شود را تنظیم کنید و روی مطالب پیش رویتان تمرکز کنید. عادت همیشگی مطالعه، دامنه‌ی توجه شما را که به جنبه‌های دیگر زندگیاتان معطوف می‌شود را نیز تقویت می‌کند.

مطالعه مهارت‌های تفکر تحلیلی را افزایش می‌دهد

با مطالعه مداوم کتاب‌های بیشتر، می‌توانید مهارت‌های تفکر تحلیلی خود را به مرور ارتقا دهید. مطالعه مغز شما را تحریک می‌کند، و به شما این اجازه را می‌دهد با روش‌های جدید دیگری فکر کنید. به صورت فعالانه درگیر شدن در مطالعه ، به شما این امکان را می‌دهد سوال‌هایی را بپرسید، دیدگاه‌های مختلفی را مشاهده کنید، الگوهایی را شناسایی کرده و ارتباط برقرار کنید. مطالعه کردن در مقایسه با سایر اشکال ارتباطی، و با مکث کردن برای درک بهتر مطالب، تأمل و یادداشت کردن افکار و ایده‌های جدید، به شما فرصت بیشتری می‌دهد تا خوب فکر کنید.

مطالعه استرس را برطرف می‌کند

پژوهشی در سال ۲۰۰۹ نشان داده است که مطالعه در مقایسه با گوش دادن به موسیقی، پیاده روی، نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای یا بازی‌های ویدئویی در کاهش استرس موثرتر است. فقط شش دقیقه مطالعه برای کاهش ضربان قلب، کاهش تنش در عضلات و کاهش هورمون‌های استرس مانند کورتیزول کافی است. به گفته دکتر دیوید لوئیس‌ كه این مطالعه را انجام داده، " غرق کردن خود در یك كتاب نهایت آرامش است".

مطالعه قدرت تخیل شما را بهبود می‌بخشد

تاثیر مطالعه‌ی یک رمان خوب بر مغز اینست که می‌تواند شما را به یک مکان دیگر، یک زمان دیگر یا حتی یک دنیای دیگر منتقل کند. شما می‌توانید از واقعیت فرار کنید و موقتاً آن‌چه که شما را آزار می‌دهد را فراموش کنید. تمرین دادن تخیل، توانایی شما را در تجسم این جهان‌ها، شخصیت‌ها و دیدگاه‌های جدید بهبود می‌بخشد. گشودن ذهن به ایده‌های جدید و امکانات جدید باعث خلاقیت و همدلی شما می‌شود.

مطالعه به شما کمک می‌کند خواب بهتری داشته باشید

علاوه بر این، مطالعه به مراسم قبل از خواب شما تبدیل شود استرس را کاهش می‌دهد و مغز را آموزش می‌دهد تا خواندن را به خواب مرتبط کند. با این کار راحت تر خواب می‌روید و به شما این امکان را می‌دهد که خواب عمیق تری داشته باشید. صفحه‌های تلویزیون، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها نور آبی منتشر می‌کنند که ساعت درونی بدن شما را مختل می‌کند و بر کمیت و کیفیت خواب شما تأثیر منفی می‌گذارد. حداقل یک ساعت قبل از خواب از مطالعه روی صفحه گوشی خودداری کنید و به جای آن کتاب کاغذی بخوانید.